Friday, January 16, 2009

Ibu Pejabat PBB Di Genting Gaza dibom oleh Tentera Regim Zionis

Sumber : Sinar Harian Online (dengan sedikit ubahsuai tanpa menjejaskan maksud)

"Lihatlah Wahai Kerajaan Dunia, Yahudi Laknatullah memang tidak berhati perut.Sifat kebinatangan mereka terserlah....tunggu apa lagi. Ayuh..Kerajaan Ummat Islam, bangkitlah dari tidurmu / jangan biarkan buis yang diberikan selama ini menidurkan kamu lagi. Dengarlah derita ummat Islam yang ditindas di Genting Gaza.Ujian Ilahi sedang menguji apakah kita prihatin.Takut-takut jika kita terus alpa, ia akan berjangkit pula di tanah air kita"
BANDAR GAZA – Tentera Israel (Yahudi Laknatullah) semakin mengganas apabila menjadikan ibu pejabat Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di Genting Gaza sebagai sasaran serangannya semalam. Bangunan itu menjadi tempat berlindung beratus-ratus penduduk Gaza yang melarikan diri daripada serangan kejam tentera Israel (Yahudi Laknatullah) di wilayah itu.
Jurucakap PBB, Chris Gunness berkata sekurang-kurangnya tiga orang cedera dalam serangan tersebut, yang berlaku ketika Setiausaha Agung PBB, Ban Ki-moon berada di Israel untuk cuba merundingkan gencatan senjata.
Sementara itu, usaha-usaha dipertingkatkan untuk mewujudkan gencatan senjata termasuk cadangan gencatan senjata sementara selama 10 hari antara Hamas dan Israel. Ketika Hamas membayangkan persetujuannya untuk menerima cadangan gencatan senjata Mesir, Israel pula masih menunjukkan keangkuhan dengan menegaskan ia tidak berada dalam keadaan tertekan pada masa ini.
Usaha gencatan senjata itu dibuat ketika jumlah kematian rakyat Palestin di Gaza akibat serangan tentera Yahudi meningkat kepada 1,041 orang manakala mangsa yang cedera berjumlah 4,850 orang.
Di bawah cadangan Mesir, Hamas akan menarik balik tuntutannya supaya tentera Israel (Yahudi Laknatullah) berundur dari Gaza dan sempadan dibuka semula dengan segera sebagai sebahagian usaha menghentikan pertempuran.
Tentera Israel (Yahudi Laknatullah) akan terus berada di Gaza sepanjang tempoh 10 hari gencatan senjata itu sehingga butiran mengenai keselamatan sempadan dihasilkan.

No comments: